Sunday, May 16, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 7-VIDEO SETEMPAT


VIDEO SETEMPAT:


Rujukan: Normaliza Abd Rahim (2019). Multimedia dalam Bahasa. Serdang: Universiti Putra Malaysia.
Hai  guyss. Hari ini saya buat review tentang kuih raya yang ada di rumah saya pada tahun ini. Saya tahu walaupun tak menarik, sila lah menonton. HAHAHAHAHAHA. Oh yee selamat hari raya🎉💕
Semoga berjumpa pada blog yang lain pula ye..


BUKTI KEHADIRAN:



Rujukan: Normaliza Abd Rahim (2019). Multimedia dalam Bahasa. Serdang: Universiti Putra Malaysia.

Assalamualaikum semua. Selamat hari raya. Rayakan sebulan. Hahahaha. Awak semua sihat? Saya harap awak semua dalam keadaan sihat dan ceria. Okey di atas saya mengongsi video setempat saya kepada awak semua. So, hari ini saya ingin memberitahu bagaimana saya ingin membuat video itu.

Pertama kalinya, saya ingin membuat video setempat ketika beraya di rumah kawan saya tetapi keadaan di situ sangat bising sampai tidak dapat digambarkan. Oleh itu, saya dengan ini ambil keputusan untuk membuat review tentang kuih muih raya saya pada tahun ini. Dalam video ini ada saya melepaskan perasaan bahawa raya tahun ini tidak semeriah tahun-tahun lepas. 

Okay, untuk syarat video ini haruslah orang yang merakam video itu haruslah tidak berganjak dari kedudukannya.Contoh, tidak boleh sekejap duduk atau berdiri atau ke sana ke sini. Jadi, saya mengambil keputusan untuk duduk di meja makan yang mempunyai kuih muih itu dan menceritakan semua kisah-kisah tentang kuih itu. HEHEHEHEHE. Tanpa sedar, 5 minit sudah pun berlalu. Macam tu lah kejadiannya yang ingin merakam video setempat itu. Okay lah jumpa lagi ye pada minggu hadapan. Assalamualaikum...



BUKTI KEHADIRAN:








No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410

 Setiap tugasan yang dijalankan sepanjang 14 minggu telah disertakan pautan di bawah: 1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN AN...